woensdag 27 juli 2011

Afspraak voor de octreotide scan

Direct de dag na de telefonische uitslag word ik gebeld. Ze willen een afspraak maken voor de octreotide scan.
Deze scan is verdeeld over 3 dagen.
Dag 1: de prik, je krijgt een prik met radioactie octreotride toegediend. Deze stof heeft 24 uur nodig om zich aan je cellen te hechten
Dag 2: een scan, deze duurt tussen de 20 minuten en een uur, afhankelijk van wat er gescand moet worden.
Dag 3: nogmaals een scan van hetzelfde als de dag ervoor.

Met deze scan kunnen ze precies zien waar eventueel nog meer van hetzelfde weefsel zit als de tumor in mijn lever.

Ik maak me ook best ongerust, sinds anderhalve week heb ik gigantische pijn in mijn onderrug/bekken/heup. Ik kan bijna niet gaan zitten of juist gaan staan. Tillen lukt al helemaal niet. Dat is niet handig en ook niet leuk met een babytje :-( In eerste instantie dacht ik dat ik mijn rug(spieren) verkeerd gebruikt had na de leverbiopsie. Maar de pijn houdt me nu iets te lang en te heftig aan. Ik heb zo nu en dan hulp nodig bij het overeind komen of opstaan.

En ik moet eerlijk zeggen dat je bij ieder pijntje denkt: oh als het maar niet uitgezaaid is naar...

Zo nu en dan een traan mag best, maar zolang we verder nog niets weten moeten we maar blijven denken dat het goed zit. Voor haar, voor hem en voor mij....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten