dinsdag 2 augustus 2011

Prrrrrrrrrrrrik

Vanmorgen om half 9 stond Yvette voor de deur om me te vergezellen naar het AMC.
Prikdag. Manon is bang dat ik licht ga geven door het radioactieve spul. Zou wel een leuke bijwerking zijn, voor een keer ;-)
Volgens de beschrijving zal de prik maar 5 minuten duren en hoor ik er geen last van te krijgen. Dat scheelt.
Het is duidelijk vakantietijd, want we kunnen zo doorrijden en er staat ook geen rij voor de parkeerplaats.

Om half 10 ben ik aan de beurt. Herstel. Dan zou ik aan de beurt moeten zijn. Maar uiteraard loopt dat WEER eens uit. In de wachtkamer test Joarah haar echo en verbazen we ons over een arts op naaldhakken van zeker 15 cm hoog loopt (jaa Yve, jij was ook verbaasd!) Ik bedoel de gemiddelde arts loopt op van die oncharmante klompen of nog erger de-schoen-die-verboden-moet-worden: crocks!
Verder komt een arts de wachtkamer in en roept meneer Bos op.
Er staat een vrouw op en zegt: "Mag dat ook een mevrouw Bos zijn?"
De arts kijkt op zijn dossier en zegt: "nee, u bent een man..."
Een stilte volgt en snel zegt hij er achteraan "volgens mijn dossier.....ik vraag het even na bij de balie"
Opnieuw is het stil en de vrouw kijkt ietwat verbaasd
"euhm ja misschien hebben ze een fout gemaakt" stottert de arts
Na 2 tellen komt hij terug en zegt "het klopt, u bent toch een mevrouw"

"Mevrouw Hooites" ach fijn, ik hoef geen discussie te voeren over mijn sekse.

Ze legt me uit dat ze met een kleine naald in mijn ader zal prikken, zodat ze zeker weet dat ze in mijn ader terecht komt. Vervolgens krijg ik de radioactieve vloeistof toegediend. Ik krijg hier geen klachten van en zal er niet raar van dromen (? ja daar had laatst iemand naar gevraagd) 
Ze vertelt me ook nog wat ik morgen en overmorgen kan verwachten. Na nog geen tien minuutjes sta ik weer in de wachtkamer en kunnen we weer huiswaarts.

Buiten bij de parkeerplaats moet ik met Joarah (in de wandelwagen) met de glazen lift. Yvette neemt de trap.
Ik kies met m'n warhoofd de verkeerde knop. Ook niet heel vreemd, want ik kan kiezen tussen 'parkeerdek beneden' en 'parkeerdek boven' Aangezien ik nu boven sta...kies ik voor beneden. Maar beneden blijkt heel erg beneden te zijn. We moeten wel met de lift naar beneden, maar staan op parkeervak boven. Snap je het nog? Naja..Yvet zag mij in ieder geval niet stoppen, maar voorbij zakken hahahahaha....
Het is goed gekomen...ik ben thuis.

Morgen een nieuwe dag, kwart over 3 mag ik me weer melden....

Octreotride scan
De octreotride scan viel me alles mee. Je moet dan zo´n uur op een bed liggen tussen een soort van..ja..tosti-ijzer. Deze ging eerst in zo´n 20 minuten van het puntje van mijn hoofd tot aan het puntje van mijn teen. En vervolgens draaide hij volledig om mijn buik. Direct er achteraan nog een CT scan. Ach, als je er toch al ligt.

De scan zou 2 dagen in beslag nemen, maar blijkbaar was er genoeg en volledig beeldmateriaal, waardoor ik de dag erna werd afgebeld. Deze scan was niet meer nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten