woensdag 25 januari 2012

Met de billen bloot

Wat is dat toch grappig he…op het moment dat je bent bevallen, kan het je geen reet schelen, wie die reet nog bekijkt. Nou ja….misschien wel een beetje, maar minder dan voorheen.
Zo ook de injectie Somatuline die regelrecht je gat in wordt gejast, daar stond ik weer met de billen bloot.


Mijn personal verpleegster ;-) gaf van tevoren aan dat het een flinke prik zou zijn, maar dat ze ook al flink ervaring had in het zetten van de prik. En ik moet zeggen, het viel me alles mee.
Ik heb ooit een tetanusprik gehad omdat ik mijn middelvinger in een vleesmachine had gespleten, en dat was pijnlijker! Daar had ik het gevoel dat de prik pas goed was, als het uiteinde van de naald ter hoogte van mijn lies weer zichtbaar werd.

De bijwerkingen: diarree, hoofdpijn, grieperig gevoel, en volgens de brochure ook een paar hele nare als galstenen en ontstekingen etc. Maar goed, ik heb niet de laagste dosis, maar ook zeker niet de hoogste.
Ik zei al, het moet niet zo zijn dat de bijwerkingen van de Somatuline straks vervelender zijn dan de bijwerkingen van de tumor. Halverwege de dag voelde ik me heel zwaar. Mijn armen optillen deed zeer, mijn hoofd voelde hol, bah bah bah. Mijn darmen kwamen op gang..en daar zat ik weer me ellendig te voelen. GELUKKIG…trok het na een aantal dagen bij. En voel ik me nu eigenlijk heel erg goed! Heeel erg goed! :-))

Mijn maag is rustig, mijn darmen zijn rustig. Ik bedacht me zelfs ineens dat ik zo zonder pijn in mijn gewrichten wegloop na even gezeten te hebben of na een nachtrust uit bed te stappen. Ook mijn handen lijken niet heel erg in de kramp te schieten. Dat lijkt me toch geen toeval.

Intussen zijn we ook 7 kilootjes kwijt, dus dat gaat de goede kant op. Ik zeg zo gaat hij goed, zo gaat hij beter, alweer een maandje verder….of dichterbij…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten