zaterdag 5 oktober 2013

Vakantie(ont)spanning

...de hoeveelheid spullen die we in ons autootje proppen, waarvan we de helft alleen aanraken bij het in- en uitladen. Maar stel je voor dat we nét die extra romper nodig hebben, of toch die 10 extra luiers, medicijnen in alle soorten en maten stel ze krijgen keelpijn, koorts of een verstopte neus. Je zal net zien..

We hadden een luxe bungalow, luxe omdat we stiekem vonden dat we dat verdiend hadden (ok, de 50% kortingsbon van de prenatal hielp ook een handje) Een infraroodsauna, een regendouche, een bubbelbad. Stuk voor stuk garantie voor ontspanning, MAAR NIET MET 2 KINDEREN! Geen ontspanning in de sauna te vinden als je oudste door het raam staat te gluren "mama wat doe je daar?" "mama kom je er uit?" "Mama ben je ziek?" "mamamamamamamammaaaaaa".
Geen ontspannend bubbelbad omdat deze gewoonweg niet aan kan gezien het drilboor effect en de kinderkamer zich naast de badkamer bevindt.
 
Waar we kinderloos genoten van de meest uiteenlopende restaurants is uit eten nu geen optie, of ja het kan wel, maar met een baby van 8 weken ben je verzekerd van alles behalve een soepele spijsvertering. Op de één of andere manier gunt een baby je geen hap eten, nog voor ik mijn vork heb opgetild begint ze 9 van de 10 keer te piepen. Dus koken we lekker zelf en kiest de oudste de eerste dag pannenkoeken. In onze luxe (*knipoog*) bungalow waar het gasfornuis een wokbrander bevat, maar nergens een wok te vinden is, vinden we ook geen garde. En dus mixen we het beslag met een vork. Na 20 minuten roeren kan ik je vertellen dat dat niet werkt!
Één koekenpan zorgt tevens voor wat vertraging in het bakken, maar hij doet waar hij voor bestemd is...de rest van de week bak ik creatief krieltjes in een juspan, en roerbakbami in een kookpan...een pan is een pan, maar oh wat zou een wok een uitkomst zijn.
 
Waar slapen onze hobby is, hebben onze kinderen dat godzijdank ook in hun genen. Meloah slaapt van 19:00-4:00, krijgt een fles en slaapt dan nog van 5:00 tot een uur of 9. Joarah ligt tegen achten op bed en wordt in de ochtend voor achten niet wakker....
MAAR WAAROM ZOU JE DAT OP VAKANTIE DOEN??!
Meloah presteert het de hele week om de 3 uur wakker te worden voor een fles en Joarah denkt de hele week: hoppaaaaa half 6, mooie tijd om op te staan..heb je nog wat aan je dag?!
Behalve de laatste dag, de dag dat je vóór 10:00 je huisje uit moet schrikken we om kwart over 8 wakker en liggen ze allebei nog vredig te slapen.

Zweet op ons voorhoofd van t haasten, met dikke wallen en de benen in de nek zijn we inmiddels weer veilig thuis...wat was het leuk!!!!!
 
Nu nog een paar dagen bijslapen, want mijn verlof zit er bijna op en dat betekent dat ik weer aan het werk mag. Zal weer even wennen zijn, en zeker omdat het bedrijf inmiddels verhuisd is en ik naar de nieuwe locatie per trein mag reizen....ik heb zoooo'n hekel aan hutjemutje in de trein op je nuchtere maag, maar goed, het is sneller dan de coentunnel tijdens de spits.  
 
24 oktober mag ik weer naar het EMC voor de uitslag. Ik weet opnieuw niet goed waar ik op moet hopen. Is het beste dat de lymfe-uitzaaiingen nu wel zichtbaar zijn op de scans? Is het beste dat de primaire gegroeid is, zodat deze misschien zichtbaar is? Is het beste dat er niks gegroeid is en alles is zoals het was? Zolang het onzichtbaar blijft, kan er ook weinig ondernomen worden. Is dat gunstig of juist niet? We moeten de tijd maar gewoon uitzitten en dan horen we wel weer hoe of wat...

Ik geloof dat ik weer aan vakantie toe ben....een luxe....met m'n kinderen...!
 



 

3 opmerkingen:

  1. Als je eens een nachtje wil bijtanken met zn tweetjes. je mag ze altijd brengen! x ma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha ja net zoals jij hem bij mij mag brengen en nooit doet :p hihi we slapen heerlijk inmiddels.. ;)

      Verwijderen